Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2014 19:51 - Разговор с руснак
Автор: christof Категория: Забавление   
Прочетен: 11173 Коментари: 31 Гласове:
25

Последна промяна: 20.09.2016 18:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           През лятото на 2009 година, т.е., много преди разговора ми с украинеца, за който писах в предния постинг, ми се отдаде възможност да проведа интересен разговор и с руснак. Двамата с жена си бяха купили къща на южното черноморие и я даваха под наем на туристи. Едни наши познати от вътрешността на страната пък бяха отседнали точно там и ни поканиха да отидем да се видим. Така се осъществи и въпросната среща с руснака Игор. Той беше московчанин, висок и слаб, симпатичен мъж, около 52-53 годишен и бе пристигнал в България преди месец, за разлика от съпругата си (дебела, мощна рускиня, чието име съм забравил), която вече половин година стопанисваше имота им в България. 
           Та, вечерта, на няколко чаши водка, се заприказвахме с Игор. Понеже много искаше да научи български език (а това го отличаваше от останалите руснаци, които познавам и го издигаше с една идея в очите ми), той през цялото време ме караше да му говоря не на руски, а на български, за да се упражнявал и да свиквал с езика. Аз нямах нищо против, макар доста да се забавлявах на отчаяните му опити да схване какво му говоря. Затова в определени моменти минавах и на руски и той много се радваше.
           Та, от дума на дума, стигнахме и до традиционния въпрос какво толкова им харесва на руснаците в България. Той, без капка колебание, ми отговори "всьо" и отпи от водката. Как така "всьо", попитах аз и допълних, че "у нас видно, что не всьо в порядке", но Игор ме покани да дойда "в Москве, чтобы увидить с моими глазами" за какво става дума там. Благодарих му за поканата, но продължих да упорствам с въпроса какво толкова им харесва на руснаците в малката, бедна, ошушкана България. Игор каза, "что в Болгарии жизнь очень спокойна", за разлика от "Москве, где полно шлюх, воров и преступников", а улични престрелки и показни гангстерски убийства имало почти "каждий день". Освен това, каза още Игор, "в России есть очень много людей, которые едят только картошки и капусты и пьют самагон и водку, которые сами делают из картошками". Един вид - много бедни имало в Русия. Казах му, че и в България има много бедни хора, които "пьют самагон", но не "сделан из картошками, а из виноградом", на което Игор каза "наздоровя".
           След поредната наздравица Игор каза още, "что ему нравиться теплой климат в Болгарии", а аз кимнах положително, че няма спор по този въпрос. Когато го попитах вярно ли е, че тази година (2009, бел.авт.) лятото в Русия се паднало в сряда и четвъртък, "Игор засмеялся и снова сказал: наздоровя, мой дорогой друг".
           Последва кратка пауза, в която му разказах няколко руски вица на оригинален руски, на которые он тоже смеялся продолжительно, след което му споменах, че явно руснаците наистина обичат да ходят на по-топъл и приятен климат, защото предната година в Египет се бе изнесъл половината СССР, барабар с дечурлигата, бабите, дядовците и целата рода до девето коляно. Игор снова засмеялся продолжительно и дори щеше да се задави с водката. След това подчерта, че аз "очень правильно сказал Ес Ес Ес Ер,  потому что уже нет такая сторона Россия". Как така, попитах аз, а Игор, вече порядъчно подпийнал и откровен до болка, каза че "она (Русия, бел.авт.) умерла еще в 1917 году", след което за пореден път сказал "наздоровя".
           "У нас еще коммунизм и сталинизм, мой друг, а ублюдки Ка Гье Бье повсюду", продължи да откровенничи Игор, а аз не го прекъсвах, "вот почему русские бегут из России". Вдигнах една наздравица, колкото да поддържаме огъня на откровението, след което Игор каза "помните, мой друг - через несколько лет в Болгарии будет много русских".
           Длъжен съм да подчертая, че през 2009 година все още не бе започнало с пълна сила руското нашествие по българското черноморие, както е в момента (или поне аз не бях обръщал такова сериозно внимание). Поради тази причина думите на Игор, казани в онази късна юнска вечер, ми се сториха просто поредните пиянски бръщолевения. Сега разбирам колко прав е бил всъщност - и то не толкова заради странното му предсказание, колкото заради думите, които каза след това.
           "Ты знаеш почему русские уже бегут в Кипре и в Греции?" - попита Игор и пресуши до дъно чашата. Отговорих, че не знам. "Потому что Болгария уже наша, мой друг. Ты не знаеш, но все готово. Болгария уже наша."

           Да, сега, след повече от 5 години, аз вече вярвам на Игор.

           Болгария уже тяхна.
           
           "Наздоровя, ребята!"
           



Гласувай:
30



1. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
21.08.2014 20:33

Мечтата на червените подлоги – България да бъде република, окръг, град, село или нещо друго принадлежащо на Русия.

Затова ми се гади, когато започнат да се пишат за “големите българи”. А най-отвратително е, ако споменат Васил Левски.

цитирай
2. blackpredator - Хаха,
21.08.2014 21:38
Кристоф пак праи опити да троли.

"...предната година в Египет се бе изнесъл половината СССР, барабар с дечурлигата, бабите, дядовците и целата рода до девето коляно."

Лятото половин Русия у Египет, щото я управлява Путин.
Половин България целогодишно ангарува у Европа, щото я управляват путьовци.

"Болгария уже тяхна."
Тяхна, щото ги управлява Путин.
Наша няма, щото ни управляват путьовци.

Ей новия стар, дето толкова го чакате, пак ще ни препоръчва да сееме картофи.
Затова все повече заприличваме на "Ядачи на картофи"
У тъпата българска импресия, няма изнасяне към Египет, ами къде Орландовци и Бакърена фабрика.

Хак ви е!
Путьофци избират путьофци...
цитирай
3. christof - Блеки,
21.08.2014 22:30
почему ты такой ядосан? Кога и къде съм споменавал Путин? Кога и къде съм споменавал Борисов? И, не забравяй, че ти говоря за 2008-2009 година. Тогава в Египет имаше и много българи, Блеки. И, много те моля, не ми казвай, че е било така, защото другарят Станишев ни беше прайм-министър тогава. Беше така, защото в света (вкл. и в България) като цяло имаше добра икономическа конюктура, преди да й се ебе майката на ситуацията.
И къде в постинга ми прочете отрицателно отношение към Игор и неговото предсказание?
Или просто си плещиш в контра, ей така - на агро. Дет са вика - колкото да не задремеш.

П.П. Като спомена за садене на картофи... какво лошо и срамно има в това, Блеки?
цитирай
4. perrorabiosotannen - 20 / 08 / 2014
21.08.2014 22:33
Не знам по каква случайност, но вчера имах възможност да си поговоря със една млада дама от Санк Петербург или бившия Ленинград. Попита ме тя откъде съм и като и казах предположи, че знам руски на което и отговорих, че да, малко. От дума на дума вмъкнах темата:
- И другаря Путин какво?
- Ами супер е.
- Значи го харесваш.
- Да.
- Защо?
- Ами защото направи така, че никой да не ни се меши в работите с Украйна.
- И какво правите вие в Украйна? - тука запецна, явно се засегна.
- Ами вие сега къде ще си продавате ябълките? - имаше в предвид руските забрани.
- А вие пък какво ще ядете.
- А ми ние сме гладували.
- Май пак ще гладувате...
Това е горе долу, излишен спор за който в последствие съжалих. В интерес на истината очаквах да ми отговори по друг начин, явно сгреших. Времето ще покаже кой прав, кой крив. Лека вечер.
цитирай
5. tutankhamon661 - perrorabiosotannen
21.08.2014 22:52

Точно!

На мен една рускиня ми писа, че “оня лудия”, демек Путин, щял да нареди целия свят, та най-добре да млъкваме.

Путинистите това харесват на Путин – желанието му да анексира/краде/ чужди земи и никой да не му отвърне.

Намират го за напълно нормално!!!!!!!!!!!!!

Не са хора, а изроди!


цитирай
6. theeconomist - Не съм присъствал на разговора - може и
22.08.2014 08:16
такъв да е бил, но...НЯМА руснак, които на мъж да казва "ПОДРУГ"...:-)))

На руски, приятел от мъжки род се казва "друг", а "подруг" е склонение на приятелка - "подруга". Склонението е : " о ком" - о наших подруг", определящо за въпроси "о ком" или "чом" - за предложен падеж...:-)))

Що се отнася до това, че ядат обелки от "картошка", сигурно е вярно. Аз бях в Москва през април 2012 г. и видях за 15 дена двама клошари в Москва. Те може и това да не ядат.
За твоя информация начинаещ лекар в Хабаровск / на майка си в катерицата / започва с начална заплата 38 500 рубли.
Иначе си прав! Не само в Русия, но и у нас е много лошо. Както и навсякъде в света....за тези, които ги мързи и нямат нищо между двете си уши....:-)))
Пий с американци, а не с руснаци...поздрави!
цитирай
7. christof - theeconomist ,
22.08.2014 09:48
не съм чак такъв спец в руския, а и минаха доста години оттогава - може и "друг" да ме е наричал. Даже най-вероятно е така.
Добре де - поправих го. :-))
В интерес на истината, разговорът не е предаден абсолютно точно и, предполагам, си уловил леко ироничния и закачлив компонент на написаното в кавички. :-))
Иначе, като цяло, това ми каза Игор тогава - и за картошките, и за проститутките, и за крадците, и за престрелките по улиците на Москва, за хубавия климат в България, спокойствието и т.н. Не съм изкривил или преиначил нищо.
За това "между ушите" писах в постинга на Рамоне. Безапелационно прав си.

Икономисте, пил съм и с американец и то - на борда на кораб. Даже смятах следващият ми постинг да бъде "Разговор с американец". Проблемът при него (американеца) беше, че всъщност не е "нейчъръл борн америкън", а испанец, който от 22 години живее в Денвър, Колорадо.
Точно така. Позна. Капитан от хамериканската армия е. От ВВС. Бил на две мисии в Ирак.
Освен това, открих какви чудни свойства има рома.
Йо-хо-хо и бутилка ром на борда на кораб е нещо наистина уникално. :-)
Но да не издавам повече. Само ще вметна, че по-промит мозък от испано-американеца не бях срещал през живота си. Иначе се оказа свестен тип. Също като Игор.
Поздрави!
цитирай
8. apostapostoloff - Всички русанци, които съм срещал,
22.08.2014 10:08
твърдяха, е у нас е много, мого по- добре от Русия. Като че ли се бяха надумали...

Само българите все се оплакват, мрънкат и недовлстват и не пропускат случай да хулят и злепоставят родината си.
цитирай
9. sestra - Силно.
22.08.2014 10:58
И как само активизира чернилката да кипва :) Е наздоровя.
цитирай
10. theeconomist - Главният проблем на руският
22.08.2014 11:49
национализъм, е че им липсва американският прагматизъм!
Главният проблем на американският прагматизъм, е че им липсва руският абсолютизъм.

А главният наш проблем е просяшкият ни комформизъм...:-)))
цитирай
11. christof - Това, което от много време насам се ...
22.08.2014 11:56
Това, което от много време насам се опитвам да кажа по отношение на руснаците в България, остава някак странно неразбрано. Макар в нито един мой материал, публикуван по темата (от най-сериозния до най-несериозния), аз да не съм споменавал, че имам каквото и да е против руснаците като народ, като нация, все ще се намерят хора (като Блякпредатор, например), които да извъртят и преиначат думите ми в собствена угода.
А нещата са много прости.
Любовта на повечето българи към руснаците и СССР е разбираема. Почти половин век в главите на две-три поколения беше набивано, че те са нашите освободители (каквото и да означава това), че те са наши братя славяни (макар българите да нямат абсолютно нищо общо с руския геном) и, че който не обича СССР, е национален предател (!?!?!?) и родоотстъпник.
Именно в резултат на този половинвековен брейн-уошинг, в момента гореспоменатите българи и техните потомци не могат да отсеят истината от обикновената демагогия. Вместо това, те се радват на руските братя славяни, които са купили цяла Източна България (в което няма лошо, разбира се), точно така, както техните дядовци и баби са се радвали на руските солдаты, дошли през 1944 година из села, градове и паланки да ги освобождават от монархическия ботуш. Защото подсъзнателно виждат в тях някакви... освободители. Естествено, 99% от тях не са в състояние да дефинират точно какво ще им освобождават въпросните освободители. Това се е превърнало в рефлекс. Има руснак - има Освободител. Точка.
Но времената са различни и, ако навремето все пак е съществувал някакъв романтичен идеализъм, сега не е така. Сега живеем в материален, консуматорски свят, където са важни само интересите.
Точно това се опитвам да кажа в своите постинги, посветени на руската инвазия в България. А, именно - че руснаците няма да подобрят живота на българите. Те няма да открият работни места за българите. Те не се интересуват изобщо от българите. За тях е важно да си правят бизнеса тук и да си перат руските пари.
цитирай
12. christof - Продължение от предния ми коментар.
22.08.2014 12:11
Неслучайно в този постинг http://christof.blog.bg/drugi/2014/03/09/razhvyrliani-misli-za-vodkata-seliodkata-baklavata-kadaifa-p.1246306 говорех точно за това, особено към края на постинга. Понеже имам много клиенти руснаци в България, с които работя добре и се разбираме прекрасно, мога да твърдя, че поне 80% от тях са от т.нар. руска средна класа, която, трябва да признаем, е в пъти по-заможна от българската такава, ако изобщо можем да говорим за българска средна класа. Е, не че няма - малко преувеличих, за да създам драматичен ефект. :-))) Мисълта ми е, че те идват тук с някакви пари, неизвестно откъде, правят едни лъскави, скъпарски офиси с огромни наеми или пък направо ги купуват, наемат персонал, който в преобладаващата си част е съставен от други руснаци и се започва голямото превъртане на суми. Повярвайте ми, независимо с какво се занимава конкретната фирма (общо взето, по отношение на законодателството, всичко е наред и на светло), става въпрос за пари с не много ясен, а в определени случаи, направо съмнителен произход. Затова руснаците предпочитат да наемат хора от тяхната си общност, които са наясно с нещата, които знаят езика и които могат да бъдат държани изкъсо, ако се наложи. Повтарям, това важи без изключение за поне 80% от руските фирми (инвестиции) в България. Явно тук повечето от тях откриват благоприятна среда за узаконяване или направо за изпиране на не много чистите си авоари, което, съпроводено от гореспоменатата вече обич на българите към тях, прави нещата направо идеални.
Щом е руснак, няма проблем.
Руските пари са най-чистите мръсни пари в света.
Бай Ганьо с промития мозък изобщо не схваща картинката, а именно - че той самият няма АБСОЛЮТНО никаква изгода от това, че руснака идва в родния му град или село и открива руската си фирма с руския си персонал и руските си пари.
Това нещо бай Ганьо никога няма да го разбере. Защото обича руснаците като ОСВОБОДИТЕЛИ.
За бай Ганьо руснаците са негови ОСВОБОДИТЕЛИ.
Нищо друго няма значение.
цитирай
13. blackpredator - А нещата са много прости
22.08.2014 15:21
christof написа:
Бай Ганьо с промития мозък изобщо не схваща картинката, а именно - че той самият няма АБСОЛЮТНО никаква изгода от това, че руснака идва в родния му град или село и открива руската си фирма с руския си персонал и руските си пари.

Бай Ганьо с промития мозък изобщо не схваща картинката, че руската фирма с руския си персонал яде, сере, ебе, клиент е на Кристоф, а вероятно плаща и данъци. Изобщо, потребява.
И й таковат ДДС.
А ПОТРЕБЛЕНИЕТО е кюмюра, даващ парата за тътренето на европейската ни тротинетка и не само.
Ако беше пинтиест германски бюргер, дето в гъза му не можеш вкара космически лъч, ооо, моля, той е турист!

И славославя Ганю Му, юродопейската циливилизация, която органично не ни е присъща, където не сме равнопоставени, а роби на определени геополитически и икономически цели.

"Кириак Стефчов" ЕООД на бай ви Ганя, носи неслучайна бедност.
Той ще ви убеди, че B-24 Либърейтър, е аналог на Цар Освободител
цитирай
14. perrorabiosotannen - До Tutankhamon
22.08.2014 16:10
Чак пък изроди. Да не забравяме, че това е може би най - изстрадалата нация, преминали са директно от феодализъм към комунизъм, техен си комунизъм и вирусът на комунизма е може би най - опасния съществуващ. Пипнеш ли го е много трудно да се оттървеш. Имало е някакви просветления и надежда в началото на миналия век 1910 - 1913 година, но революцията ги е обезкостила напълно. Има общо между това, което твърдя и някои от обяснителните коментари на автора. Всъщност достатъчно е човек да погледне някои или доста от публикациите в сайта, за да си даде сметка. Един от тези постинги се мъдри на първа, в който авторът, авторката мрънка колко добре и било в България и колко зле я третирали в чужбина, ама тя продължава да си заминава за чужбината, как ще ми го обясниш, бяга от хубавото, за да отиде на лошото. Ако имаш нерви да го прочетеш, ще разбереш, може и аз да съм го интерпретирал погрешно. Здраве.
цитирай
15. christof - Блеки,
22.08.2014 16:46
пак си се спихнал яко.
Переш право през просото без да му мислиш - ако бил някой германски бюргер не знам си какво.
А бе, ти чуваш ли се какво приказваш.
Вземи се поразтършувай малко, попитай този-онзи за това-онова (говоря за хора, които си имат работа с руснаци), махни си кремълските цайси и тогава коментирай.
Той Икономиста го каза - "А главният наш проблем е просяшкият ни комформизъм..."

За какво ДДС ми говориш, бе, човек!? Руснакът плащал ДДС. Ами нека си плаща. Какво го топли бай ти Ганя това? Какво те топли теб това? С какво допринася то за твоя собствен просперитет? Да не мислиш, че превъртяните или изпрани руски кинти остават в България? Остават, ама друг път. Всичко отново се налива в собствените им сметки, които (обърни внимание!!!) в 90% от случаите НЕ СА в български банки. В руски, кипърски, сейшелски и още не знам си какви - да, но не и в български. Тук е само благоприятната среда за краткотрайния им "бизнес". Повечето руски фирми не просъществуват повече от една-две години. И то, не защото са фалирали, а просто защото вече са си свършили необходимото на територията на България. Персоналът е разпуснат, парите са превъртяни, изпрани и вече спокойно могат да се запътят към банковите сметки из Матушката или по слънчевите острови. А бай ти Ганя може само да вика в кръчмата на село колко много обича руснаците и как много му се ебе от някоя рускиня, ама това му остава.
Пак ти казвам, Блеки. Нямам нищо против руснаците - с повечето от тях се разбирам много добре и ги предпочитам пред доста други, но не разбирам това сляпо възхищение на българите към тях. Руснаците не са много по-различни от нас, не са много по-различни от пинтиестия германски бюргер или от когото и да е. Но те имат едно нещо, което българите никога няма да имат - силно развито чувство за общност. Затова предпочитат да се събират със сънародници, където и да са, за разлика от продажните българи, които, като чуят българска реч в чужбина, се правят на ударени и отминават. Нещастници.
цитирай
16. blackpredator - Анджак
22.08.2014 17:27
"А главният наш проблем е просяшкият ни комформизъм..."

А теб какво те брига, дали върти синджирче или пари?!
Май "просяшки конформизъм"?

Някой Кристоф от кипърски, сейшелски и още не знам си какви острови, щеше да е доволен, че някой, дали е руснак или занзибарец, върти пари на неговия остров.
И да не капе у джоба му, капе на острова.
Нашeнския Кристоф първо пита: "Какво те топли теб това?"

Сори, ама това е "просяшкият ни комформизъм", другото е просто бизнес
цитирай
17. asthfghl - ;)
22.08.2014 18:44
С тук демонстрирания руски, няма начин да е бил руснак ;)
цитирай
18. sestra - заявявам пред тук присъстващите мъдрословци до един, че
22.08.2014 19:37
това "И славославя Ганю Му, юродопейската циливилизация, която органично не ни е присъща, където не сме равнопоставени, а роби на определени геополитически и икономически цели." е абсолютна, стопроцентова глупост, а заявеното в него - руска пропаганда. Ние сме европейската цивилизация, понеже тя изобщо не е нещо различно от нашата. Иначе всички си имаме руски приятели, които си харесваме. Например режисьорът Василий Сенин преди дни написа: "Народ должен осознать наконец, что мы - не Российская империя. Мы - не СССР. Мы - страна, которая появилась в конце 20 века. Очень молодая страна. И кто же мы? Bот вопрос, который требует ответа. Многим эти слова покажутся пафосными, но государство начинается после ответа на этот вопрос. Этот ответ и есть точка отсчета истории."
И редно е ние да оставим руските хора, които не са ни братя, но пък през годините тъй или иначе добре познаваме, да си оправят държавата. Не става да им отстъпваме своя дом и те тук, а великая пустош далеко, далеко. Не им помагаме. А и на себе си.
И гледам, че много се използва думата конформизъм? Няма лошо, но тя означава поведение, гравитиращо около статуквото, а у нас статуквото все още си е във втората половина на миналия век. И също - няма просяшки конформизъм. Това е нонсенс. Справка Гаутама Буда.
цитирай
19. theeconomist - Сестро, сестро, я прочети, па тогава шляпай!
22.08.2014 20:06
"Конформизъм e промяна на поведението, чрез която индивидът отговаря на натиска на групата, опитвайки се да е в съгласие с нея, като приема предложени или наложени норми. Тази промяна минава през отрицание на някои предишни позиции и води до самоодобрение чрез приемането на новите."

Твоето е точна проява на просяшки конформизъм - влачиш се като амеба по блога и подпяваш на други, защото имаш мнение, ма не си съгласна с него!

Още не си дорасла да коментираш думите на "Икономиста". Можеш само да четеш със зяпнала уста и да се учиш!

Поздрави от Гумата Барбуда от Тринидат & Тобейго...:-)))
цитирай
20. sestra - Да проследим натиска на групата
22.08.2014 20:54
theeconomist написа:
"Конформизъм e промяна на поведението, чрез която индивидът отговаря на натиска на групата, опитвайки се да е в съгласие с нея, като приема предложени или наложени норми. Тази промяна минава през отрицание на някои предишни позиции и води до самоодобрение чрез приемането на новите."

Твоето е точна проява на просяшки конформизъм - влачиш се като амеба по блога и подпяваш на други, защото имаш мнение, ма не си съгласна с него!

Още не си дорасла да коментираш думите на "Икономиста". Можеш само да четеш със зяпнала уста и да се учиш!

Поздрави от Гумата Барбуда от Тринидат & Тобейго...:-)))


в началото на определението в Уикипедия и стигаме до резултата от един експеримент - натиска на групата. Ей това е статуквото, което употребих в по-широк смисъл като състояние на груповото съзнание - удобните поведенчески прояви. Като вас - да се дуете, и си въобразявате, че ранявате някакви хора, незначителни за вас (също проява на поведенчески групов конформизъм), за да се чувствате добре. Имате грозен език, който вземате за много ярък и изразителен. Самоунижавате се, а си мислите, че сте впечатляващ.
цитирай
21. blackpredator - сестрооо, сестро,
22.08.2014 21:08
твоето мислене и коментара ти е "кен лииии - уиба даба уич ююююююю"
няма лошо, ако беше само ти.
лошото е, че хормоналния ви дисбаланс, възпитава гласоподаватели...

руски чиновник по времето на Елцин беше казал по повод България:
"Не можеш да очакваш непрекъснато да показваш задника си на Русия и да си мислиш, че тя никога няма да те ритне..."
цитирай
22. sestra - Смутено
22.08.2014 21:42
blackpredator написа:
твоето мислене и коментара ти е "кен лииии - уиба даба уич ююююююю"
няма лошо, ако беше само ти.
лошото е, че хормоналния ви дисбаланс, възпитава гласоподаватели...

руски чиновник по времето на Елцин беше казал по повод България:
"Не можеш да очакваш непрекъснато да показваш задника си на Русия и да си мислиш, че тя никога няма да те ритне..."


се земам с многогодишен самобичуващ анализ на дълбоки мъдрости. И фини хуморески. За да ги предам на гласоподавателите.
цитирай
23. jeremy231 - Абе, Хамстера да не смесва весели хапчета с водка?
22.08.2014 21:48
Икономисте, много възвишен аристократ, много нещо. Да не си се самоканонизирал за Пророк Конфуций и да си оторизирал разни евангелисти да те тълкуват? Ай по скромно и с повече уважение към другите.
цитирай
24. tutankhamon661 - sestra
22.08.2014 22:48

Уау! Размаза ги!

цитирай
25. ramone - ...
22.08.2014 23:31
Пичове, хубаво си се дрънкате, а аз се хващам за думите на Игор - "Болгария уже наша".
Барем десет пъти тук обяснявах, че Бг е разпределена още през 89-та в руската сфера на влияние.
За десети път го казвам - в Бг няма по-голям американски инвеститор от Макдоналдс. Влиянието на САЩ у нас е 0%.
Да изреждам ли руските инвестиции? Само ще спомена едно нещо.
Помните ли, преди няколко години, Бритиш американ тобако искаше да купи Булгартабак? Е, прееба се работата в последния момент. Помните ли кой я прееба? Едната от двете проруски партии в Бг. Чия собственост е сега Булгартабак?
И понеже ме е хванала тая вечер логореята, ще обясня нещата по-отдалеч. Поправете ме, ако греша някъде!
"Новия свят" се разпредели през декември 89-та в Малта. По абсолютно същия начин както по-рано в Ялта.
Съгласно това, Чехия, Полша и Унгария минаха в сферата на влияние на западния свят (тогава лидиран от САЩ), а Бг (и Румъния вероятно) остана в сферата на Русия. Висящ остана въпроса с Югославия, която не бидейки част от Варшавския договор и СИВ беше вън от сделката.
Югославия, всъщност беше последния ангажимент на щатите към Европа, който свърши с падането на Милошевич. ОТ 1999 г. САЩ вече изобщо не се занимават с Европа, а пренасочиха сферата си на интереси в Близкия Изток.
Казвам го по повод на това, че отново знайни и незнайни "анализатори" замесват Щатите по повод случващото се в Украйна.
А, ето какво се случва в Украйна (и тук почваме малко по-отдалеч).
Помните ли пропагандата на другаря Путин отпреди няколко години? Не помните разбира се.
Ми ето - нито дума нямаше срещу "западния либерализъм". Риториката пак беше силно православна, но... с антиислямска насоченост. И правилно - Путин тогава воюваше с чеченците, а "западния либерализъм" си мълчеше, защото самият той воюваше с Ирак.
След като победи чеченците, Путин рязко смени курса, защото сферата му на интереси се измести. От няколко години насам Путин не говори нищо за исляма. Обекта на пропагандата стана "западния либерализъм".
цитирай
26. ramone - продължение
23.08.2014 00:05
Тази пропаганда не е насочена към мухи като нас (както някои мухи погрешно се надяват). Тя няма и за цел даже да уязви Запада (нищо лично), а е сигнал към държави от Третия свят с антиамерикански настроения, антизападно настроени или корумпирани диктатори - част от тях мюсюлмански държави (затова антислямската риторика вече не върши работа и беше изоставена), а крайната цел е "топлите морета".
Тоя тип пропаганда обаче, доведе един страничен и напълно неочакван за Путин ефект, на който ще се спрем по-късно.
Щатите, които както казах по-горе, пренасочили се към Близкия Изток, реагират почти веднага, като предизвикват революции (арабска пролет, ебаси) в част от страните, потенциален обект на тази пропаганда - Кадафи, оня симпатяга от Египет, забравих му името и в Сирия. На власт идват талибани и разни мюсюлмански братя, но това е очакван и лесно отстраним ефект - целта е, в краткосрочен план да бъдат отстранени неудобните фигури, а в дългосрочен - "братята" да бъдат заместени с управление на местна хунта - вариант, оказал се успешен преди години в Чили.
Путин засега вяло реагира на това и се съсредоточил да консолидира останалите адресати на "сигнала".
Тук обаче избухва неочакваният ефект на антизападната путинова риторика.
Украйна се подплашва, че се задава нов Съветски съюз и се разбунтува.
Логиката говори, че в Украйна няма външна намеса.
Както вече казах, Щатите а насочили интересите си изцяло в Близкия Изток - това там е адски скъпа война, на която на всичкото отгоре скоро не и се вижда краят.
Ако някой смята, че има империя, която може да пилее ресурси из цялото земно кълбо се лъже.
ЕС пък няма никакъв интерес от случващото се в Украйна. ЕС нито има нужда в момента от нов член, нито пък е момента да се кара с Русия. В перспектива - може би, но не и в момента. ЕС няма готовност да се справи и с двата ефекта.
Това е в общи линии, съвсем, ама съвсем накратко.
Това е логиката на фактите.

цитирай
27. theeconomist - Джеремайка, да не си ми станал настойник.....
23.08.2014 06:27
jeremy231 написа:
Икономисте, много възвишен аристократ, много нещо. Да не си се самоканонизирал за Пророк Конфуций и да си оторизирал разни евангелисти да те тълкуват? Ай по скромно и с повече уважение към другите.


Пиша каквото искам и не си ти тоя дето ще ми даваш акъл! :-))) Особено ако не съм ти го искал!

Уважавам само тези, които заслужават, а скромността е украшение за хората с интелектуален дефицит.
цитирай
28. theeconomist - Рамоне...
23.08.2014 06:30
Така не бях се смял отдавана!

Разбира се, че САЩ нямят никакви интереси в Украйна!Само тия 5 млрд., дето официално си призна Държавният департамент,че са налели, не е от интерес, а от добро сърце!
Питах Байдън, Псаки и даже оная дето сиктирдоса ЕС. Та тя ми каза:
"Какви интереси, бе, аз ги пцуьем, ти интереси":-))

Да не си кандидат за "зелена карта" от Кипър? Познавам г-н Пилидес беше ни представител на офшорката в Лимасол - сега е шеф на търговската ви камара. Да му пиша две - три добри думи за теб? :-)))

Дръж за гъза рускините в Сайпръс, там е истината - мани го Путин! :-)))
цитирай
29. ramone - Икономисте:)
23.08.2014 09:21
преди малко ти написах един дълъг отговор, ама нещо не натиснах както трябва и целата мъдрост замина :)
Ще ме извиниш, ма ме мързи да го пиша пак.
Тия пет милиарда ги заеби. Някои пишат, че Държавния департамент си признал, че е свалил и Боинга.
А псуването винаги е било признак единствено на лошо възпитание.
цитирай
30. jeremy231 - Икономисте, като гледам кого уважаваш, все на смях ме избива.
23.08.2014 11:43
И аз не съм скромен, и аз съм егоцентрик, ама чак свръхбожествена интелектуалност не ме гони, че да си назначавам тълкуватели. :)))))))))))
цитирай
31. asthfghl - ;)
26.08.2014 23:43
Напъните на ред гореизказали се да демонстрират някакъв що-годе сносен руски бяха доста забавни. Давайте, продължавайте в същия дух, че да има повече смЕх! :)

Бях в Москва за трети път тази година, общо май десетина ми се събират за последните няколко години. Стандартът на средната им класа е в пъти над нашия, макар че живеят в панелени кутийки. Тук като дойдат за онези пари купуват имоти на килограм (аз самият се занимавам с продажбата им). Имат средна класа (главно по времето на Путин се зароди тя - затова и го почитат толкова, макар и да са наясно, че са си жертвали демокрацията заради единия просперитет).

Има и много големи социални разлики - от супер беднотия до свръхбогатство (техните най-богати обаче не си и помислят да стъпят в България, при нас е ниската класа). Както и да е, нас си ни обичат заради езика, културата, традиционния им афинитет към България и т.н. Да ни завладяват нямат намерения, но пък и това не значи, че не искат да сме им притурка. В общи линии това е.

Редовно минавам през покрайнините на Москва на път от и към летището (таксиджиите все гледат да избягват от пословичните им "пробки" и карат напряко оттам), та съм им виждал и ламаринените коптори, и някои от луксозните дачи.

Абе с две думи - странна държава. Скоро няма да се "оправят", каквото и да разбираме под това понятие. Защото робското съзнание им е насаждано с векове и са стигнали дотам, че на практика за тях е невъзможно да мислят самостоятелно, ами все някой трябва да ги управлява с голямата гьостерица. Ама какво да се прави - голям народ, сложна история, "дълбока душа" и тем подобни тинтири-минтири. Иначе е направо шокиращо колко сходни се оказваме с тях по манталитет.

Иначе руският на повечето участници в дискусията направо кърти :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: christof
Категория: Забавление
Прочетен: 792699
Постинги: 130
Коментари: 2502
Гласове: 3898
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031